جمعه , 10 فروردین 1403
خانه / اخبار / رکورددار کوه نوردی و پله نوردی تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان میانه

رکورددار کوه نوردی و پله نوردی تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان میانه

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی میانه، صبح امروز جمعه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰، به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی(۲۹ – ۲۲ تیرماه) مصادف با چهل و یکمین سال تاسیس سازمان بهزیستی؛ بهزاد سلامی رکورددار کوه نوردی و پله نوردی معلولین کشور، با همراهی محمدرضا جروقی رییس اداره بهزیستی شهرستان میانه، مسیر ۶ کیلومتری(رفت و برگشت) را پیمود. محمدرضا جروقی با اهدای لوح سپاس، برای سلامی در میادین ورزشی آرزوی موفقیت نمود.

بهزاد سلامی متولد شهریور ماه ۱۳۶۰ ، تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان میانه بوده و در حال حاضر عضو تیم کوهنوردی و پله نوردی معلولین(ضایعه نخاعی)کشور می باشد. وی در سن نوجوانی به دلیل علاقه به ورزش، وارد رشته وزنه برداری شد و در سن ۱۷ سالگی موفق به کسب مدال نقره نایب قهرمانی جوانان کشور در این رشته شد. سلامی بعدها به دلایل شرایط جسمانی، به ورزش کوهنوردی و پله نوردی معلولین روی آورد‌ و با تلاش های شبانه روزی، در سال ۱۳۹۴ موفق به فتح قله سهند به ارتفاع ۳۷۰۷ متر و دریافت مدال طلا شد. وی با فاصله کمتر از یک ماه بعد از فتح قله سهند؛ موفق به فتح قله سبلان به ارتفاع ۴۸۱۱ متر و کسب مدال طلا گردید و با این موفقیت، رکورددار کشور شد.

بهزاد سلامی درسال ۱۳۹۷ به مناسبت روز جهانی معلولین، توانست در زمان ۵۱ دقیقه رکورددار پله نوردی برج میلاد تهران به تعداد ۱۶۹۳ پله و به ارتفاع ۴۳۵ متر شد و مدال طلای این مسابقه را به گردن آویخت. بهزاد سلامی تا دو ماه آینده، جهت فتح قله آرارات به ارتفاع ۵۱۳۷ متر عازم کشور ترکیه خواهد شد. با آرزوی موفقیتهای روزافزون برای ورزشکاران معلول کشور.

#سازمان_بهزیستی_کشور
#اداره_کل_بهزیستی_استان_آذربایجان_شرقی
#اداره_بهزیستی_شهرستان_میانه
#روابط_عمومی_بهزیستی_میانه

https://miwo.ir
https://Instagram.com/swo.ir
https://Instagram.com/swo.az.sharghi
https://Instagram.com/mianeh.behzisty

درباره‌ی مدیر سایت

همچنین ببینید

سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) تبریک و تهنیت باد

سلام ای حُسن عالمتاب، ای روح سحر سیما سلام ای آیه مظلوم، ای غم، سوره زیبا سلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *